آیا این طرح نهایی گلکسی نوت 2 است؟
نسل بعدی تبلت های ترانسفورمر ایسوس در راه بازار
مدیریت دخل و خرج با تلفن های هوشمند
مدیریت مالی زندگی، کار دشواری است که شاید تا زمانی که مسئولیت یک خانواده را بر عهده نداشته باشید، نتوانید فشار آن را به درستی درک کنید. اما حتما لازم نیست تا پدر یک خانواده باشید تا برای پول خرج کردن خود دست به حساب کتاب بزنید. بسیاری از ما برای اینکه در انتهای ماه با کمبود مواجه نشویم، سعی می کنیم مخارج و درآمد های خود را در جایی ثبت کنیم تا بعدا به مرور آن ها بپردازیم و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.
اپلیکیشن های زیادی جهت انجام امور مالی وجود دارند ، که تقریبا همه آنها به زبان انگلیسی و تاریخ میلادی هستند. اما چندی پیش یک اپلیکیشن فارسی در این زمینه نظر ما را به خود جلب کرد.

اپلیکیشن « قلک » به شما اجازه می دهد تا با ثبت مخارج و درآمد های خود کنترل بیشتری بر روی سیستم مالی زندگی تان داشته باشید. شما در این برنامه می توانید با ایجاد قلک های متعدد، گردش مالی خود در آن ها به ثبت رسانید. هر قلک می تواند نمایانگر یک حوزۀ مالی به خصوص باشد، برای مثال می توانید نام یک قلک را حساب بانک x بگذارید و یا قلک دیگر را می توانید مخارج روزانه نام بنهید. پس از ایجاد هر قلک شما هزینه های خود را در قالب ورودی و یا خروجی به برنامه وارد می کنید، در این مرحله همچنین باید عنوان هر ورودی و یا خروجی را ثبت نمایید، برای مثال 30 هزار تومان بابت شارژ اینترنت.در نهایت شما می توانید با رفتن به قسمت گزارشات مجموع هزینه های خود در هر روز، هفته و ماه را مشاهده نمایید.
اپلیکیشن قلک برای سیستم عامل iOS تهیه شده است، اما کاربران اندروید نیز می توانند از اپلیکیشن « تمشک » استفاده نمایند. این برنامه نیز ساختاری مشابه با قلک دارد ، با این تفاوت که شما نمی توانید حوزه های مختلفی برای هزینه های خود تعریف کنید . این برنامه البته مزیت هایی نیز نسبت به اپلیکیشن قلک دارد که از جمله آن ها می توان به یاد آوری پرداخت های مستمر اشاره کرد. برای مثال شما اگر هر ماه باید قسط لپتاپ خود را پرداخت کنید، کافی است این موضوع را با برنامه در میان بگذارید تا در تاریخ معین، یادآوری لازمه انجام شود. همچنین در برنامه تمشک می توانید درآمدها و هزینه های خود را در قالب نمودار های آماری مشاهده کنید.
بروزرسانی آب نبات ژلهای برای گلکسی اس 2

در حال حاضر نسخهی آب نبات ژلهای برای گلکسی اس 2 در حال آزمایش شدن است و احتمالا در فاصلهی میان سپتامبر تا نوامبر عرضه خواهد شد.
همچنین گوشی گلکسی نت که از لحاظ سخت افزاری شباهت زیادی به گلکسی اس 2 دارد نیز احتمال دارد در همان زمان این بروزرسانی را دریافت کند.
منبع: GSMArena
نسخهای از رام آب نبات ژلهای برای گلکسی اس 3 که گفته می شود رام رسمی است!
در یک ویدئوی 10 دقیقهای رام رسمی آب نبات ژلهای 4.1.1 برای گلکسی اس 3 توسط سایت sammobile به نمایش گذاشته شدهاست و به ما نشان میدهد که این نسخهی تاچ وایز جدید سامسونگ به چه شکلی خواهد بود. همچنین اعلام شده که این بروزرسانی تا دو هفتهی دیگر به طور رسمی عرضه خواهد شد.
آنطور که در ویدئو نشان داده شده محدودهی اخطارها در اولین نگاه به نظر میآید بهبود خوبی داشته است و علاوه بر آن رابط کاربری روانتر شده و آخرین تغییرات گوگل نیز به آن اضافه شده است.
اگر میخواهید از این رام استفاده کنید میتوانید آنرا از این قسمت دانلود کنید اما اگر تنها 2 هفتهی دیگر صبر کنید تا رام نهایی به طور رسمی عرضه شود خیلی بهتر است ضمنا اگر الان این رام را نصب کنید احتمالا گارانتی شما ابطال خواهد شد.
آیا این عکس متعلق به ویندوزفون جدید نوکیا است؟
دیروز عکسی از پنل جلویی یک گوشی که گفته میشود متعلق به ویندوزفون جدید نوکیا است به بیرون درز کرده است. که همانطور که در عکس مشاهده میکنید این پنل اندازهی 4.3 اینچی دارد و همچنین 3 دکمهی لمسی خازنی نیز در قسمت زیر آن تعبیه شده است و در قسمت بالای آن نیز آرم شرکت نوکیا در کنار مکانهایی که برای دوربین جلویی و خروجی صدای گوشی در نظر گرفته شده است قرار دارند.

اگر این عکس متعلق به نوکیا ویندوزفون باشد باید دید که میتواند نوکیا را به روزهای اوج خود برگرداند؟شما جه فکر میکنید؟
منبع : CN Beta
فیلتر شدن فروشگاه اپل در ایران

این در حالی است که فیلترینگ فروشگاه اصلی یک سیستم عامل به معنی عدم امکان نصب اپلیکیشن بر روی این سیستم عامل خواهد بود و کاربران را از بیشتر امکانات و مزیت های سیستم عامل محروم خواهد کرد.
آمار مشخصی از میزان کاربران دستگاه های آی او اس در ایران وجود ندارد. اما می دانیم که هزاران نفر در ایران از آیفون و آی پاد و آی پد استفاده می کنند. به خصوص اینکه شاغلین تخصص های مختلف هم به خاطر اپلیکیشن های این سیستم عامل، استفاده گسترده ای از آن دارند.
با این فیلترینگ دسترسی کاربران برای نصب اپلیکیشن محدود تر شده و همانطور که گفته شد این به معنی بلا استفاده شدن تلفن هوشمند یا تبلت است. کاربران تلفن های هوشمند و تبلت ها در ایران با محدودیت های زیادی برای استفاده از گجت شان مواجه هستند و این مورد جدید، مشکلات را دو چندان خواهد کرد. فعلا مشخص نیست که این فیلترینگ موقتی و به اشتباه بوده یا اینکه قرار است عدم دسترسی به فروشگاه اپلیکشن های اپل و آیتیونز همچنان ادامه داشته باشد؟
نامی جدید برای سونی Hayabusa
در سایت Xperiablog یک منبع خبری قابل اطمینان ابراز کردهاست که این گوشی با نام Xperia TX به بازار عرضه خواهد شد.
.jpg)
همچنین انتظار میرود که این گوشی در 29 آگوست ( 8 شهریور ) که سونی مراسمی را قبل از نمایشگاه IFA برگزار خواهد کرد معرفی شود.
مشخصات احتمالی این گوشی به شرح زیر است:
- پردازشگر دو هستهای کوالکوم با سرعت 1.5 گیگاهرتز
- صفحه نمایش 4.6 اینچی با کیفیت 720p HD
- رم 1 گیگابایتی
- آندروید 4.0.4
- مجهز به NFC
عکسی که گفته میشود Galaxy Note II است
سایت GSMArena عکسی را منتشر کرده است که ادعا میکند یک عکس رسمی از این گوشی است که به بیرون درز کرده است.

به نظر میرسد که این عکس معتبرتر از عکسهای قبلی باشد اما تا سامسونگ به طور رسمی گوشی را معرفی نکند نمیتوان به این گونه عکسها اعتماد زیادی کرد.
در این سایت این عکس جدید به همراه مشخصات تکراری که در قبل نیز به آنها اشاره کردهایم معرفی شده است مانند: صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت 1280 x 800 و ...
همانطور که در این عکس مشاهده میکنید این عکس که گفته میشود مربوط به نوت 2 است شباهتهای بسیاری به گلکسی اس 3 وجود دارد اما دکمهی خانه که در قسمت پایین و وسط گوشی قرار دارد نسبت به گلکسی اس 3 کشیدهتر شده است.
قبلتر نیز در اخبارها به شما گفتهایم که سامسونگ اعلام کردهاست در 29 آگوست ( 8 شهریور ) در مراسمی که قبل از نمایشگاه IFA برگزار خواهد شد این گوشی را معرفی خواهد کرد.
ضمنا این سایت اعلام کرده است که بروزرسانی آب نبات ژلهای برای نوت 2 در حال آماده شدن است بنابراین نوت 2 با نسخهی بستنی حصیری عرضه خواهد شد.
احتمال وجود یک قابلیت جدید برای استفاده از اینترنت در iOS6 !
در نسخهی جدید بتا آی او اس 6 قسمت تنظیمات دیتاها از طریق سیم کارت، به حالت "وای فای به علاوهی دیتاها از طریق سیم کارت" عوض شده است. با این امکان جدید برنامههایی که از طریق اینترنت کار میکنند اگر با سیگنال ضعیف وای فای مواجه شوند به طور خودکار از اینترنت سیم کارت استفاده خواهند کرد.
در زیر این منوی جدید یک مجموعهای از تنظیمات قرار دارد که به کاربر این اجازه را میدهد که این قابلیت استفاده از اینترنت سیم کارت را برای بعضی از وظایف محدود کند که در مواقعی که قصد استفاده از حجم بالای اینترنت مانند دانلود موسیقی و ... را دارید بسیار کارآمد خواهد بود.

در حال حاضر این ویژگی برای توسعه دهندگان است و امکان دارد که در نسخهی نهایی آی او اس 6 نیز وجود داشته باشد.
منبع : MacRumors
صدرنشین سیستم عاملهای موبایلی جهان کیست؟
اما در مجموع آندروید بیشترین سهم را از بازارهای تلفن همراه داشته است و صدر نشین این لیست است و سهمی در حدود 68.1 درصد داشتهاست. و در مقام دوم نیز آی او اس با سهم 16.9 درصد قرار گرفتهاست که این درصد کم سهم آی او اس به علت کم شدن فروش آیفون 4S و نزدیک شدن به زمان فروش آیفون 5 است.
اما مورد دیگری که بیان شده این است که 44 درصد از سیستم عامل آندروید که به فروش رفتهاست بر روی گوشی های ساسمونگ قرار داشته و با این تفاسیر آندروید تا حدودی مدیون سامسونگ است.
بلک بری نیز در مقام سوم قرار گرفته و سهم 4.8 درصدی داشته است.
اما سیستم عامل سیمبین که برای سالهای طولانی صدر نشین این جدول بوده اکنون در مقام چهارم قرار دارد و تنها سهم 4.4 درصدی را به خود اختصاص داده است.

منبع : IDC
جدیدترین عکسهای آیفون 5 با در نظر گرفتن تمام شایعات در طراحی آن!
بنابراین این احتمال که آیفون 5 بلندتر از نسل کنونی خود یعنی آیفون 4S باشد بسیار قوت گرفته است. اما در زیر عکسهایی را میبینید که تمام این احتمالات در آن رعایت شده است،همانطور که می بینید اگر آیفون 5 حتی بلندتر از نسل کنونی خود باشد باز هم نگهداشتن آن با یک دست آسان خواهد بود.

شایعات جدید در مورد کیفیت صفحه نمایش آیفون 5!!!!!
خبرهای جدید میگویند که تعداد ردیف آیکونها در آیفون 5 از نسل قبل خود یعنی آیفون 4S یک ردیف بیشتر خواهد بود و به تعداد 5 ردیف رسیده است،در بعضی از عکسهای احتمالی از صفحه نمایش آیفون 5 دیده شده است که صفحه نمایش دارای طول بیشتر و پهنای کمتری است که این قضیه را که آیفون 5 دارای 5 ردیف آیکون است را محتملتر میکند.
.jpg)
همچنین گفته شدهاست که صفحه نمایش آیفون 5 باید دارای کیفیت 640x1136 پیکسل باشد و نکته جالب اینجا است که اگر آیفون 5 دارای 5 ردیف آیکون باشد باید حداقل دارای همین کیفیت صفحه نمایش گفته شده باشد،بنابراین احتمال خیلی زیادی وجود دارد که آیفون 5 دارای همین کیفیت صفحه نمایش 640x1136 پیکسلی یا حتی بیشتر نیز باشد.
اما تمام این موارد در حد شایعه هستند و باید صبر کرد و دید که اپل آیفون 5 را با چه شکل و شمایلی روانه بازار خواهد کرد،نظر شما چیست؟
منبع : 9to5Mac
عکسهایی که شاید مربوط به ویندوزفون 8 نوکیا باشند؟؟؟؟؟


همانطور که دراین عکسها مشاهده میکنید گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشیهای لومیا دارد و اندازه صفحه نمایش تا حدود زیادی شبیه لومیا 900 است، آرم نوکیا از قسمت مرکزی صفحه به سمت راست منتقل شده است.
اما به دو علت نباید خیلی به این عکسها اعتماد کرد:
- اینکه ویندوزفون 7.8 نیز صفحه اصلی مانند این صفحهای که مشاهده میکنید دارد و نمیتوان مطمئن بود که این ویندوزفون 8 است.
- عکسها به اسمهای نمونهی اولیه لومیا 900 و نمونهی اولیه غیرواقعی لومیا 900 ذخیره شدهاند.
منبع : GSMArena
افشای بزرگترین راز بازاریابی کمپانی اپل در دادگاه!
اما بسیاری از مسائل مرتبط با این غول دنیای فنآوری در پرده ابهام است و جهان چیز زیادی درباره آنها نمیداند. یکی از بزرگترین رموز موفقیت اپل در ۳۵ سالی که از تولد آن میگذرد، استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی است. برگ برنده اپل، که تاکنون ناشناختههای زیادی درباره آن وجود داشت.
اما حالا فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل که برای پیگیری شکایت از سامسونگ بر سر حق اختراع محصولاتی نظیر آیفون و آیپد، درگیر دادگاه است، رازی را فاش کرده که پرده از ناشناختهها و نادانستهها پیرامون اپل برمیدارد.
معمولا از چند ماه پیش از معرفی و ارائه رسمی هر محصول اپل، بازار شایعات و گمانهزنیها درباره آن چنان داغ میشود که کسر بزرگی از خبرهای دنیای تکنولوژی در رسانههای گوناگون دنیا به آن اختصاص مییابد. حتما تا به حال خبرهایی از این دست را دیدهاید: تصاویر به دست آمده از آیفون ۵، پیشبینیها درباره آیپد جدیدی که قرار است به بازار بیاید و گزارشهایی از این دست که دنیای رسانه را تسخیر میکند. شاید باور نکنید که همین همهمه رسانهای، مهمترین علت موفقیت اپل در بازاریابی است.

کمپانی اپل بیش از آنکه بودجههای هنگفت و کلان به تبلیغات تجاری اختصاص دهد، روی تبلیغات غیرمستقیمی از این دست حساب میکند؛ دامن زدن به شایعات و همهمه رسانهای درباره محصولات اپل، که هیچ هزینهای در بر ندارد. تاثیر این تاکتیکهای تبلیغاتی تا حدی است که در سال ۲۰۰۷ پس از معرفی اولین نسل آیفون، تا زمان آغاز عرضه آن در بازارهای جهانی، اپل هیچ هزینهای برای تبلیغ آن نپرداخت.
هم دستی با هالیوود،جذب مشتری از پرده های سینما
بازوی دیگر تبلیغاتی اپل، فیلمهای هالیوودی است. اپل برای تبلیغ و ترویج محصولات خود، آنها را بهطور هوشمندانهای در فیلمهای هالیوودی نمایش میدهد تا بهطور نامحسوس با بهرهگیری از تاثیر استفاده از این محصولات توسط سوپرستارههای دنیای سینما، مشتریان را ترغیب به خرید آنها کند. فلسفه تبلیغات اپل مبتنی بر این رویکرد است: «محصولات ما قهرمانان داستاناند.»
یکی از مدیران اپل، مامور تماس با کارگردانان و تهیهکنندگان بزرگ هالیوود و برنامههای تلویزیونی است تا برای قرار دادن این محصولات و تعیین نقش آنها در فیلمنامهها برنامهریزی کند.
بازار گوشیهای هوشمند و تبلتها، در تسلط کمپانی اپل است. این بازار بزرگ، در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۲۰ میلیارد دلار سود داشت که بخش عمده آن به کمپانی اپل و سامسونگ رسید.
موفقیت اپل از زمانی در روندی همواره فزاینده و در سیری بهشدت صعودی قرار گرفت که برنامهریزیهای استراتژیک خود را تغییر داد. اپل حالا بر اساس نیاز کاربران و تقاضای موجود در بازار برنامهریزی نمیکند. اپل برای کاربران جهان نیازهای جدید تعریف میکند. این کمپانی، سال گذشته با ۳۳۷ میلیارد دلار سرمایه، به ثروتمندترین کمپانی جهان تبدیل شد.
سود سرشار اپل از صنعت موبایل در سه ماهه دوم!!!
در مورد دستگاه های تلفن همراه در سه ماهه دوم اپل تنها 6 درصد از سهم گوشی ها و تبلت های فروخته شده را داشته است و این زمانی است که اپل به علت نزدیکی به زمان معرفی آیفون 5 در قله ی فروش آیفون قرار ندارد.

همینطور McCourt اشاره می کند که فروش دو برابر سامسونگ نسبت به اپل ظاهرا اهمیتی نداشته است زیرا اپل سود بسیار بیشتری به دست آورده است، درست است که سامسونگ در تعداد فروش موبایل صدر نشین است اما در مهمترین قسمت این صنعت یعنی میزان سود حاصله اپل حرف اول را می زند.
همچنین در مطالعه اشاره شده است که HP و Dell نیز PC های بیشتری نسبت به Mac فروخته اند اما همان اتفاق در رسیدن سود به اپل از فروش تلفن های همراه با توجه به فروش کمتر در اینجا نیز تکرار شده است.
بروزرسانی جدید برای سونی Xperia P

سونی اعلام کرده است که بروزرسانی بستنی حصیری برای این گوشی تا 2 هفته دیگر بین 19 آگوست ( 29 مرداد) تا 25 آگوست (4 شهریور) عرضه خواهد شد و به این علت که گوشی های Xperia Sola و Xperia U نیز از نظر سخت افزاری تفاوت چندانی با Xperia P ندارند باید منتظر عرضه بروزرسانی برای آن ها نیز به زودی باشیم.
بنابراین منتظر باشید تا یک اخطار برای بروزرسانی بر روی گوشی شما ظاهر شود یا به صورت دستی آن را از آدرس Settings>About phone>Software update بررسی کنید.
منبع : Android Centeral
تیشرت با قابلیت اتصال به اینترنت و برنامه ریزی
قرص های دیجیتال وارد بازار می شوند

به دروان داروهای دیجیتال خوش آمدید. چرا که اداره مواد غذایی و داروی آمریکا کاربرد نخستین سنسور الکترونیکی را تایید کرده که می تواند درون یک قرص جاسازی شود و اطلاعات را به بیرون بدن ارسال کند.
این سنسور ساخت شرکتی به نام Proteus و تقریبا به اندازه یک دانه کوچک ماسه است. اندازه بسیار ریز سبب می شود که این سنسور به راحتی امکان جاسازی درون قرص ها را داشته باشد.
وقتی قرص بلعیده شود، این سنسور درون معده با شیره گوارشی تماس پیدا می کند و یک واکنش شیمایی کوچک سبب می شود که انرژی الکتریکی لازم برای کارکرد آن فراهم شود. بعد از آن سنسور اطلاعاتی را به سطح بدن ارسال می کند و در آنجا یک مچ بند یا یک برچسب که روی شکم نصب شده، آنها را دریافت و ذخیره می کند و می تواند کار ارسال اطلاعات را به تلفن هوشمند انجام بدهد.
اما کاربرد این سنسور چیست؟ بررسی ها نشان می دهد که نیمی از بیماران داروهای خودشان را در زمان بندی مشخص شده مصرف نمی کنند. این سنسور کار ثبت زمان دقیق مصرف دارو را نشان می دهد و به پزشک اجازه می دهد تا با توجه به مصرف بیمار، داروی او را تنظیم کند. کاربرد مهم دیگر آن برای یادآوری جهت مصرف دقیق دارو های مهم است. تصورش را بکنید که تمام قرص ها آینده دارای چنین سنسوری باشند و دیگر تلفن شما بداند چه زمانی قرص تان را خورده اید و مصرف بعدی را به شما یادآوری کند.
اما همه چیز به ارسال یک سیگنال ساده خلاصه نمی شود. این سنسور برخی علایم حیاتی مهم مانند تعداد ضربان قلب را هم برای تلفن همراه شما ارسال می کند و این اطلاعات با تایید بیمار به دست پزشک می رسد.
شرکت سازنده هنوز در مورد قیمت این سنسورها اظهار نظر نکرده است اما می توان به ارزان بودن آنها امیدوار بود و احتمالا تا چند سال دیگر این سنسورها را در داروهای مختلفی خواهیم دید. آن موقع هنگام خریدن یک دارو، باید اپلیکیشن موبایل اش را هم دانلود کنید.




